آینه زجاجی

ساخت وبلاگ

نکته اول: یک ایده کلی برای طراحی دکوراسیون را در نظر بگیرید
 برای این که حداکثر استفاده را از فضای اتاق خواب ببرید و به نوعی، ایده های جدید را در دکوراسیون اتاق خواب اجرا کنید، در مرحله اول نیاز دارید که تصمیم بگیرید چگونه قرار است وسایل را بچینید. برخی از افراد از قسمتی از اتاق خواب خود به عنوان محل کار هم استفاده می‌ کنند؛ که در این صورت باید فضایی را برای چیدمان میز کار هم در نظر بگیرید. برخی دیگر فقط تمایل دارند که داخل اتاق خواب فقط سرویس خواب قرار بگیرد و بنابراین از لوازم جانبی بسیار استفاده می کنند.


نکته دوم: اندازه مبلمان اتاق خواب
هنگام طراحی دکوراسیون اتاق خواب کوچک، اندازه مبلمان اتاق خواب بسیار اهمیت پیدا می ‌کند. اتاق خواب های کوچک، فضای زیادی را ندارند که شما بتوانید تخت های بزرگ یا میز و صندلی های لاکچری را داخل آن بگذارید. با یک تخت راحتی کوچک و یک مبلمان راحتی، به سادگی می توانید این قسمت را زیباتر کنید. به طور مثال می توانید از مدل تخت هایی استفاده کنید که دارای کشو هستند و به این ترتیب نیاز به خرید یک کشوی اضافی در کنار تخت را از بین می برند.  از طرف دیگر به جای اینکه شما قفسه های مختلفی نظیر یک کتابخانه خریداری کنید می توانید از شلف یا قفسه های شناور که روی دیوار نصب می شوند بهره ببرید.


نکته سوم: یک نقط کانونی در اتاق خواب ایجاد کنید
یکی از مهمترین کارهایی که برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب کوچک پیشنهاد می شود این است که یک نقطه کانونی یا همان نقطه تمرکز و توجه را در داخل اتاق خواب خود به وجود بیاورید. هر اتاق خواب، نیاز به یک کانون توجه دارد. به این ترتیب از بی نظمی و آشفتگی رهایی پیدا می کند. به طور مثال می ‌توانید چیدمان تختخواب، روتختی و بالشتک ها را از رنگ و نقش هایی انتخاب کنید که بسیار جلوه گر باشند. در انتخاب دوم می توانید نقطه کانونی را در قسمت پنجره و پرده ها انتخاب کنید. طراحی پرده در اتاق خواب بسیار اهمیت دارد و در واقع می ‌توان آن را قسمتی از تکنیک های طراحی دکوراسیون اتاق خواب هم عنوان کرد.


نکته چهارم: انتخاب رنگ مناسب
انتخاب رنگ مناسب یکی از  عناصر جدایی ناپذیر از طراحی دکوراسیون است. این مسئله برای دکوراسیون اتاق خواب کوچک هم وجود دارد. شما برای تزیین اتاق خواب کوچک خود دو گزینه اصلی پیش رو دارید؛ یا می توانید این قسمت را با رنگ های روشن و خنثی پوشش دهید تا محیط اتاق، دلبازتر و روشن تر به نظر برسد و یا می توانید از رنگ های تیره استفاده کنید تا اتاق خواب شما را به یک مکان دنج و آرام تبدیل کند. رنگ های زرد، سفید، نارنجی در طیف روشن و تیره، احساس درخشندگی و نشاط را به شما می دهند. رنگ های سبز و آبی به همراه خاکستری و نقره ای، آرامش بخش هستند. مطابق با سلیقه خود می توانید یک یا چند رنگ را برای دکوراسیون اتاق خواب کوچک انتخاب کنید.

آینه زجاجی...
ما را در سایت آینه زجاجی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : زجاجی zijajigroup بازدید : 142 تاريخ : دوشنبه 17 مرداد 1401 ساعت: 16:46

در پاسخ به این سوال می توان به چند مسئله اشاره کرد. اول باید به مفهوم آینه و هنر استفاده از آینه اشاره کرد. آینه نمادی از درون ما و زیبایی لطافت است، نمادی از معصومیت و پاکی و نماد احساس های نهان ما است. اگر بخواهیم این موضوع را به آینه کاری در خانه ها ربط دهیم باید گفت که ما ایرانی ها به دنبال ایجاد فضای احساس گونه هستیم، فضایی که بازتاب درون ما باشد.

 

دومین نکته در رابطه با سبک زندگی ما است. امروزه با توجه به افزایش جمعیت و کم بود فضا در کلانشهر ها، فضای ساختمان های مسکونی کوچک شده است. در نتیجه طراحان داخلی برای اینکه این فضای کوچک را دلباز کنند به سراغ  آینه کاری و به کار گیری آن در بخش های مختلف و فضا های مناسب داخلی منازل می روند.  سومین نکته نیز زیبایی و اصالت آن است. استفاده از آینه کاری باعث می شود تا فضای خانه، شرکت ها و حتی لابی ها بسیار شیک و مدرن به نظر برسد. علاوه بر آن، این هنر یک مدل قدیمی در زیبا سازی فضای خانه ها به شمار می رود.

 

آینه کاری چه تاثیری در فضای داخلی خانه دارد؟
هنر آینه کاری نه تنها فضای داخلی خانه را وسعت می بخشد، بلکه موجب افزایش نور در خانه نیز است. اغلب برای فضا هایی که نور کم تری دارند از آینه استفاده می شود. این عمل باعث می شود تا این فضا دلباز تر شده و نور در آن جریان داشته باشد. همچنین این کار باعث زنده به نظر رسیدن فضای داخلی می شود، چرا که همه چیز در آینه ها انعکاس پیدا می کنند.

 

آینه زجاجی...
ما را در سایت آینه زجاجی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : زجاجی zijajigroup بازدید : 102 تاريخ : پنجشنبه 13 مرداد 1401 ساعت: 15:29